Ca sa afli cum te poate ajuta site-ul corporate sa obtii mai multe aparitii in presa si sa imbunatatesti calitatea articolelor despre compania ta, iti oferim raspunsurile la intrebarea “ce cauta jurnalistii pe site-ul companiei mele?” chiar de la jurnalisti.
Dupa raspunsurile Iulianei Roibu (Business Magazin) si ale Anca Chilom (Capital) te invitam acum sa citesti un interviu cu Eduard Ivascu, Sef Departament Economic Ziua.
EDUARD IVASCU este Sef Departament Economic ZIUA. Are o experienta de 12 ani in mass-media, in principal in presa scrisa. A fost redactor, redactor-sef adjunct si, din 2001, sef departament economic si editorialist la cotidianul ZIUA. In perioada 1998-2003, a fost editor la suplimentul “ZIUA Economica”.
Marius Balaci (Selenis): Atunci cand te documentezi despre o companie cat de des folosesti site-ul acesteia?
Eduard Ivascu: Folosesc destul de rar site-urile companiilor pentru documentare. In general informatiile pe care acestea le furnizeaza se reduc la o colectie de comunicate de presa care, de cele mai multe ori, mi-au fost deja trimise de PR-ul companiei sau de agentia angajata in acest scop.
M.B.: Care sunt in general informatiile pe care le cauti pe site-ul unei companii?
E.I.: Din punctul meu de vedere, site-ul unei companii prezinta interes mai mult pentru obtinerea unor date de contact sau pentru informatii de background privind compania (istoric, tranzactii realizate, etc).
M.B.: Care sunt lucrurile care iti plac la site-urile pe care le au la ora actuala companiile romanesti?
E.I.: Nu sunt multe lucruri demne de remarcat, mai ales daca facem o comparatie cu site-urile companiilor straine. Poate doar modul inovativ si atractiv de prezentare adoptat de companiile mai bine adaptate la “noua economie” (IT, comunicatii, mass-media, e-commerce, etc).
M.B.: Care sunt lucrurile care nu-ti plac la aceste site-uri?
E.I.: Stilul comun de prezentare a informatiilor; impresia de “minima rezistenta”, multi manageri considerand investitia intr-un site de corporatie mai mult o obligatie decat o necesitate; actualizarea sporadica a informatiilor, boala de care sufera majoritatea paginilor de Internet ale companiilor romanesti.
M.B.: Ce recomandari vrei sa le faci oamenilor de PR din companii pentru a-si imbunatati site-urile pentru a-ti fi de mai mare ajutor tie?
E.I.: Cred ca in primul rand ar fi nevoie de o simplificarea a site-urilor, care sa permita accesul intuitiv si rapid la informatiile oferite. In al doilea rand ar trebui facute eforturi pentru actualizarea datelor in timp util, mai ales pe perioada unor manifestari la care compania participa (targuri, conferinte, etc). In plus, pentru ziaristii de economic, ar fi interesante informatiile privind stategia companiei si produsele aflate in pregatire, precum si analize privind evolutia pietei in general, care sa reflecte punctul de vedere al companiei.
Citeste si interviurile realizate cu:
- Iuliana Roibu (Business Magazin)
- Anca Chilom (Capital)
- Monica Cercelescu (Saptamana Financiara)
- Alina Stanciu (Cotidianul)